Bevers

Alle jongens en meisjes van 5 tot 7 jaar worden bij scouting bevers genoemd. De bevers doen samen leuke activiteiten in de natuur en spelen samen met vriendjes, vriendinnetjes, Stuiter, Sterre en Steven Stroom en alle andere bewoners in  Hotsjietonia. In het dorp Hotsjietonia maken de bevers allerlei avonturen mee en leren ze van alles en nog wat. Ze knutselen en zingen met Keet en Fleur Kleur, ze leren dingen over de natuur bij Bas Bos en Rebbel, ze horen over andere landen bij Sterre en Steven Stroom, komen tot rust bij Noa en gaan koken met Rozemarijn. Ook met Professor Plof en Stanley Stekker is er altijd wat te beleven. De verschillende activiteitengebieden (verzamelingen van activiteiten die qua onderwerp bij elkaar horen) zorgen ervoor dat er veel variatie in het programma zit en kinderen elke week iets anders doen.

De bevers van scouting Graaf van Gelre draaien elke zaterdag van 9.30 – 11.30 uur.