Wat is scouting?

Scouting staat voor uitdaging! Scouting biedt leuke en spannende activiteiten waarmee meiden en jongens worden uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen. Scouting is de grootste jeugd- en jongerenorganisatie met ongeveer 38 miljoen scouts verdeeld over zo’n 160 landen.

Ook in Geldermalsen bestaat scouting al heel lang, maar tussen 2003 en 2009 is er geen vereniging meer geweest. Graaf van Gelre heeft zich sinds augustus 2009 neergezet als draaiende scoutinggroep. Wil jij deelnemen aan deze geweldig enthousiaste vereniging? Grijp dan je kans en laat jezelf kennis maken met wat scouting is: Er zijn verschillende soorten Scouting: landscouting, waterscouting en luchtscouting. Ook kinderen met een beperking kunnen deelnemen aan het Scoutingspel. Binnen een Scoutinggroep zijn er verschillende speltakken waarin kinderen en jongeren uit één leeftijdsgroep hun spel spelen. De leeftijdsgroepen zijn 5-7 jaar, 7-11 jaar, 11-15 jaar, 15-18 jaar en 18-21 jaar. Ouder dan 21 jaar? Ook dan biedt Scouting uitdaging! Ga aan de slag als vrijwilliger of blijf betrokken als plusscout of donateur.

Scouting biedt haar (jeugd-)leden, ongeacht culturele achtergrond, afkomst, geloof, beperking of politieke overtuiging, een veilige en leerzame speelomgeving.

Wat is scouting?

Privacybeleid

Scouting Graaf van Gelre verwerkt persoonsgegevens. Wij willen je hierover graag duidelijk en transparant informeren.

Privacybeleid

Scouting Graaf van Gelre verwerkt persoonsgegevens.    Wij willen je hierover graag duidelijk en transparant informeren.